Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.11.2008 15:20 - НАЧАЛОТО В ЯМБОЛСКИЯ ТЕАТЪР
Автор: nkokanova Категория: Изкуство   
Прочетен: 13109 Коментари: 6 Гласове:
1

Последна промяна: 29.11.2008 21:50


     Невена Коканова случайно става актриса. Как, при какви обстоятелства, тя споделя в интервю на Ивон Димитрова в списание "Театър", кн5/6 от 1996 г.

 "...Не съм мечтала от малка да ставам актриса. Средата, в която израснах, беше среда на обикновени хора. Наистина, майка ми имаше артистична душа, имаше чист и светъл глас и пееше хубаво, но пък баща ми беше само един тих, тъжен мечтател. Родителите ми не са ме подтиквали да избирам път в изкуството. Само понякога установяваха, че рисувам добре. За първи път отидох на театър като ученичка в гимназията. Заведе ме мой по-голям братовчед, студент в Музикалната академия. Но той по-често ме водеше на опера. Така че първите ми впечатления от театъра са тези от операта.

   Имах и друг братовчед в родния ми град Дупница. Той разкри пред мен света на едно друго изкуство - това на Микеланджело, Леонардо да Винчи., Ботичело... Събуди интереса ми към древните култури. Така се захласнах и потънах в античната драматургия, открих Шилер, Шекспир...Техните произведения дадоха тласък на духовното ми образование и развитие в затворения свят на моето моминство. Може би именно тези творби родиха у мен мечтата да стана актриса - мечта твърде крехка и неосъзната.

   Предизвикателството дойде по-късно. Завършвайки последния гимназиален клас, срещнах един съученик, който ми каза: "Аз вече не уча. Работя в кинематографията. Искаш ли да те вкарам в масовката?" Онемях, прозрях съгласих се! И тогава открих - искам да стана актриса!

   Масовката! Тази масовка реши нещата! Бях хористка във филма "Две весели победи" на Борислав Шаралиев. Помня, че много ме впечатли камерата, операторите също. Светът на киното са те. После чух: "Ей, дай един близък план тук, на това момиче!" И - ето го ключа - един близък план в масовката.

   След това, както си му е редът, кандидатствах във  ВИТИЗ Не ме приеха, това е всеизвестно. Но този провал отключи една друга врата пред мен - тази на Ямболския театър. Стъпих на сцената боса, а в празната ми кошничка се търкаляха само моите седемнадесет години. Дължа това на артиста Крюгер Николов, директор по това време на Ямболския театър, и на Янаки Стоянов - режисьор в театъра, които ме поканиха там.


image

                                                          Крюгер Николов


image
 
                                                         Янаки Стоянов


   Оказа се, че Крюгер Николов и баща ми се познават от военното училище, затова татко се съгласи да ме пусне в Ямбол. Знаех отношението му към актьорлъка и кандидатствах във ВИТИЗ тайно. Мо-късно установих как баща ми много се гордееше с мен...Децата винаги искат да правят нещо тайно от родителите си, защото не ги познават.

   В Ямбол играх Жулиета! Бях само на 17 години! Играх също и в "Изобретателната влюбена" на Лопе де Вега. Веднага ми дадоха роли от класиката. Боже мой, какво доверие! Янаки Стоянов се зае да ме обучава. Сутрин в седем часа бях в театъра - техника на говора, дишане...Бях ученичка.

image

                             Невена Коканова в "Хитроумната влюбена",
                                  реж.Янаки Стоянов - сезон 1956/57г.

image
 
         Невена Коканова и Тодор Тотев в "Ромео и Жулиета", реж. Янаки Стоянов - сезон 1956/57г.



   Престоят ми в Ямбол беше моята школа. Там, в Ямболския театър, срещнах Надя Михайлова - актриса по разпределение от ВИТИЗ. Гледах я с възхита и попивах всичко. От нея се научих на театрален грим.

   В Ямбол получих и първата си покана за участие в киното - за филма "Години за любов" на Янко Янков. Там, на снимачната площадка, се срещнах с Шарлето /Любомир Шарланджиев/. Първото ми партньорство в киното се превърна в брак, в семейство. Така киното стана мой свят."


Тагове:   Началото,


Гласувай:
1



1. adiveil - Да-а, не е нужно да си я познавал л...
29.11.2008 15:29
Да-а, не е нужно да си я познавал лично, за да прозреш колко духовен човек е била. Има го в очите й, в цялостното й присъствие на сцената и на снимачната площадка. А предполагам и в живота. Невероятно харизматичен човек. Дано да е добре там, където е сега.
цитирай
2. enjoy6 - Великолепна е!
29.11.2008 19:06
Прекрасен постинг!
цитирай
3. glarus - Tova e nai lubimata mi aktrisa.
01.12.2008 23:10
Imah stastieto da q vidq v razgovor na jivo i se ubedih, 4e li4nostta na 4oveka v neq e o6te po golqma ot tvoreca!
Gledaite noviqt dokumentalen film za N. Kokanova na 12 dekemvrei sled panorama!
To4no tova i taka obiknovernno razkazva6e N. Kokanova kak e zapo4nala v Qmbolskiq teatur i kkolko mnogo dylji na nego na sre6tata ni s neq na NMP Radecki .
Tiq dni tq trqbva6e da stane na 70!
Blagodarq za stoinostniq post. Ne spiraite da pi6ete za neq - vsi4ko kakvoto o6te ne e izgubeno!
цитирай
4. merita - Благодаря за информацията!Това са ...
04.12.2008 23:46
Благодаря за информацията!Това са неща , които ме карат още повече да се възхищавам от Невена Коканова , като артистка и като човек!
цитирай
5. анонимен - Edna nezabravima aktrisa
30.12.2009 02:36
Mnogo, mnogo ja obicham i az i mnogo mi lipsva, vapreki che nikoga ne sam ja srestala lize v lize. Nai-golemia kompliment, koito sam poluchavala e, che prilicham na neja kogato e bila mlada. Nevena e v sarzata na mnogo bulgari. Neverojatno privlekatelna lichnost vatreshno i vanshno.

What a tender soul she was...Rest in peace!
цитирай
6. анонимен - DonDymnerep
18.10.2012 20:29
<a href=http://allbestedmeds.com/acheter-avana-france.html>acheter avana</a> The dose of avanafil study Avanafil worked as a late 20th century with erythromycin amprenavir Agenerase and impotence. http://allbestedmeds.com/buy-avana-usa.html - avana say is that is behind the diet exactly you are going. http://allbestedmeds.com/buy-avana-usa.html buy avana Individuals who are taking at 8pm and then 100 sure that you are eligible to start. No one should take long time since the seems to be faster but remember that before.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nkokanova
Категория: Изкуство
Прочетен: 247303
Постинги: 35
Коментари: 104
Гласове: 639
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930