Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.02.2011 15:07 - "СЕМЕЙНИ ЛЪЖИ" - ПРЕМИЕРА - 10.02.2011 г.
Автор: nkokanova Категория: Изкуство   
Прочетен: 3156 Коментари: 1 Гласове:
1

Последна промяна: 07.02.2011 16:05


"СЕМЕЙНИ ЛЪЖИ"
 по текстове на Сервантес - Сигарев - Панев
режисьор: Пламен Панев; сценография: Пламен Панев
костюми: Александрина Игнатова
участват: Николай Вълканов, Велика Видева, Даниела Райчевска
image
image

Василий Сигарев е роден през 1977 г. в град Верхняя Салда, Свердловска област. Учи в Нижнетагилския педагогически институт до трети курс, след което постъпва в Екатеринбургския театрален институт в класа по драматургия на Николай Коляда.

Още преди да е навършил 25, той се радва на шеметна кариера като драматург.

"Сигарев дойде на приемните изпити при мен с електричката от Нижний Тагил, а в ръцете си държеше две странички машинописен текст с пълни безумици. Попитах го какво е чел по пътя, а той ми отговори: "Или кастанеда, или Коелю". Беше от онези писатели, които никога не съм прелиствал. Казах му: "Браво! Записвай се веднага при мен". И той се записа, половин година седя мрачен в ъгъла, наблюдавайки всички, а след това наведнъж донесе 16 пиеси", разказва Николай Коляда

 Казах му: "Браво! Записвай се веднага при мен". И той се записа, половин година седя мрачен в ъгъла, наблюдавайки всички, а след това наведнъж донесе 16 пиеси", разказва Николай Коляда

 Още същата нощ изтрих неговото заглавие и написах своето - "Пластилин", и разпратих пиесата в стотина театъра. Ето така Сигарев стана известен".

Василий Сигарев е наричан "гордостта на Урал", "еталон за новата руска драматургия", "най-екзотичният автор, властващ на западната театрална сцена".
image
В интервютата за руски медии той определя явлението "съвременна драма" като разказ за съвременния човек с неговите малки страсти и желания - тук и сега. "За мен театърът никога не е бил учител. Не е възможно да научиш някого на нещо за два часа. Има и много добри филми, но те на нищо не са ме научили, всичко, което казват, съм знаел и преди. Но те напомнят. Аз съм просто разказвач. Единственото, което искам да правя, е да разказвам истории - за нечии радости или неволи", казва той.
Най-известните му пиеси са "Пластилин", "Черно мляко", "Божиите кравички се връщат на Земята", "Руско тото", "Фантомни болки", "Парфюмеристът" - създадена по романа на Патрик Зюскинд "Парфюмът". Василий Сигарев е автор на 18 пиеси, повече от които вече са поставени в Русия. Превеждан е на английски, немски, френски, полски, сръбски, фински, датски, шведски, чешки.
Василий Сигарев казва, че няма любим жанр. "В един прекрасен ден мога да седна и да напиша комедия, в друг, по-тъжен - драма. Въпреки че повечето ми пиеси са комедии, нищо не ми е чуждо. Зависи от настроението", казва той и уточнява, че когато пише, не мисли за това кой ще гледа пиесата му и дали изобщо ще бъде поставена.     "В този момент това не ме вълнува".    

 

 

         

 

 

 


 

 

 



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bubo76 - Бях на представлението!Неверо...
11.02.2011 20:54
Бях на представлението!Невероятна премиера!
Поклон пред таланта на Даниела Райчевска,Велика Видева и Николай Вълканов!
Страхотни са!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nkokanova
Категория: Изкуство
Прочетен: 247375
Постинги: 35
Коментари: 104
Гласове: 639
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930